Sunday 20 November 2011

Jangan pasang widget ni pada blog korang

Entri ni aku plagiat dari MEDIASUBSIDI untuk tujuan sample posting

 
Widget ni digunakan untuk mengesan pengunjung dan klik counter...tapi widget ni aku kategorikan bahaya sebab
ia mendedahkan alamat ip pengunjung ke blog korang...Antara satu sebab bahaya alamat ip terdedah ialah anda boleh menjadi mangsa hacker..

Cuba korang fikir sapa yang paling rajin lepak di blog korang...?   mestilah korang sendiri kan...jadi korang juga mendedahkan alamat ip korang...

dulu aku pernah pasang widget ni..tp aku dah buang...masa aku blogwalking petang  tadi..aku jumpa blogger dari negara mana tah pasang widget ni..jadi aku klik la pada widget tu... aku tengok ada 2 pengunjung dari Malaysia..salah satu tu memang aku..yang satu tu mesti blogger yang sedang blogwalking sebab jumlah hit dia cuma 1..macam aku..


No 1 tu blogger Malaysia yang sedang blogwalking...dan no 2 tu aku la....bila aku nampak alamat ip dia..terus aku cuba2 nak masuk dalam sistem router dia....rupanya dia x tukar admin password untuk akses router dia...jadi aku pun salam ziarah la dalam router dia...hahaha..


blogger ni guna router jenama D LINK...nama wireless dia aku censor 1 huruf...aku tak kacau apa2 setting router dia... cuma salam ziarah saja...hehehe.....

sepanjang aku blogwalking aku x jumpa lagi mana2 blogger di Malaysia guna widget ni... widget ni  digunakan oleh blogger negara luar..so hati2 bila blogwalking kat blog negara luar....

entri ni aki

No comments: